Június 19,  Szerda
header-pic

Határokon Átívelő Szellemi Táplálék
Adomány

NEHAZUGGY


Van pénz arra, ami fontos a NER számára

Ez a felület kizárólag önkéntes olvasói támogatásokból működik. Nem politikusok, háttérhatalmak és gazdasági érdekcsoportok tulajdona, kizárólag az olvasóké.

Kiszámítható működésünket körülbelül havi 3,000,000 forint biztosítja. Ebben a hónapban összegyűlt 1,873,430 forint, még hiányzik 1,126,570 forint.
A Szalonnát ITT támogathatod, a Szalonnázó extra cikkeire ITT tudsz előfizetni.

Köszönjük, hogy fontos számodra a munkánk.

Akkor még egyszer. Pálffy Istvánt, a TV2 korábbi híradósát leszerződtette a Hír TV nevű kormánypropaganda orgánum, azonban a fizetése – egyes információk szerint havi 3 millió forint – több propagandistánál is kiverte a biztosítékot, hiszen nekik nem jut annyi, mint amennyit szeretnének. Pedig serényen gyártják a propaganda anyagokat, lejáratnak ellenzéki politikusokat és segget is tökéletesen tudnak már nyalni ahhoz, hogy feljebb kerüljenek a ranglétrán, erre jön Pálffy, és elviszi a show-t. A híradósból lett KDNP-s politikus 2020-as felmentésééig a dublini nagykövetségen dolgozott, azonban ezt követően hazatért, amiben a Hír TV megláthatta a lehetőséget, hiszen fél évig noszogatta a volt nagykövetet, hogy ugyan már, vállalja el a csatorna felkérését és legyen újra meghatározó arca egy csatornának. Kérdés viszont, hogy miért gondolja azt bárki is, hogy egy Pálffyhoz hasonló figura képes nézőket bevonzani bármilyen csatornához? Kétlem, hogy idehaza van olyan televíziós, akinek a szerződtetése valódi nézőszám-növekedést képes produkálni, hiszen egy pici ország vagyunk, egy tucat híradóssal és műsorvezetővel, akiknek a jelentős része ma már volt reality műsor játékos.

A Blikk információi szerint Pálffy a Napi Aktuális című politikai-közéleti hírháttér műsort fogja vezetni, ami nem hiszem, hogy olyan sok vizet zavarna. Maga a Hír TV is egy kevesek által nézett csatorna, mivel a kormánypropaganda legnézettebb műsora is csupán 130 ezer nézőt képes alkalmanként leültetni a tévék elé, miközben ugyanez a szám a TV2 „hírműsora” esetében 700-800 ezer. A Hír TV már csak azért is megmarad, mert lassan az egyetlen meglévő és évek óta funkcionáló fideszes propagandacsatorna (Simicska-kilengés ide vagy oda), ezért még akkor is fenntartják, ha esetleg veszteséges. Pálffy szerződtetésétől vélhetően azt várják, hogy majd megdobja a nézettséget, de ezt én valahogy kétlem, méghozzá a korábban leírtak miatt. De most nem is emiatt gondoltam úgy, hogy a kolléga után én is leírok pár gondolatot erről, hanem azért, mert a csatornánál dolgozó propagandisták felháborodtak Pálffy fizetésén, ami igencsak vicces kívülről nézve. Évek óta gürcöltek, hogy majd egyszer elmondhassák, hogy ők valakik Orbán szemében, erre jön a TV2 volt híradósa és learatja a babérokat. Hát nem felháborító?

A Hír Tv ugyanis, mint sok versenytársa is, egyre nehezebb körülmények között állítja elő a műsorait, így a munkatársai mind több feladatot kapnak, miközben a remélt bérfejlesztésre nemigen jutott pénz. Miután megszűnt a Karc FM, a Hír FM műsorának jelentős részét is a csatorna szakemberei állítják elő, ami nem javítja a közhangulatot.

Az utóbbi időben többen is felmondtak, műsorok szűntek meg, egyre nehezebb körülmények között dolgozunk, miközben a remélt béremelések elmaradtak. Nem csoda, hogy nagyot néztünk, amikor megtudtuk, hogy Pálffy havonta hárommillió forintot kap a munkájáért – mondta lapunknak az egyik Hír TV-ben dolgozó kolléga.

Mindjárt elsírom magam, szegény propagandisták nem kapnak elég pénzt a „munkájukért”. Még olyanok is voltak, akik felmondtak, hát mi lesz így velünk? Na persze nem azért mondtak fel, mert elfogadhatatlannak vélték a csatorna álláspontját, vagy azért, mert hirtelen gerincet növesztettek, hanem azért, mert az undorító, szakmaiatlan „munkájukért” nem kaptak elég pénzt ahhoz, hogy abból rendesen megéljenek. Pedig mint tudjuk, azért a NER-nek akad lopott pénze bőséggel, de valahogy mégsem a propagandisták kifizetése az elsődleges, hanem az, hogy egy szép új jachton nyaralhasson a Mészáros família. A közel 30 milliárdra becsült új jacht tökéletes példája annak, hogy miközben a magyarok jó része már azt is meg kell, hogy gondolja, hogy vehet-e ezen a héten húst, vagy sajtot a boltban, mert fizetése annyira elértéktelenedett, addig az Orbán által felhizlalt „elit” olyan értékű jachton nyaralgat, amelyből magyarok ezreinek életén lehetett volna javítani.

Arra hivatkoznak, hogy nem jönnek az EU-s támogatások és arra, hogy a háborús infláció tönkreteszi a magyar gazdaságot, de azért a fontos dolgokra ennek ellenére is futja. Miközben a magyarok még több adót és járulékot fizetnek be, miközben ugyanannyi pénzért kevesebb árut tudnak csak vásárolni a boltokban, addig a NER-elit újabb hoteleket, kastélyokat és luxusjárműveket vásárol magának. De van havi 3 millió forint arra is, hogy szerződtessenek egy ma már kevesek által ismert volt híradóst. Persze a propagandistákat nem sajnálom, mondjanak csak fel, és keressenek maguknak valami valódi munkát, olyat, amelynek társadalmi haszna is van, szemben a propaganda gyártásával. De ehhez gerinc kellene és az, hogy rájöjjenek végre arra, hogy csak felhasználták őket a saját céljaik eléréséhez. Mondjuk ez soha nem zavarta volna őket, ha elég júdáspénzt kapnak a „munkájukért”.

Most már csak az maradt, hogy megvárjuk Pálffy szerződtetése okoz-e majd bármiféle nézőszámnövekedést, vagy a Pesti TV-hez hasonló látványos kudarccal lesznek majd kénytelenek szembesülni. Az igazság az, hogy a TV2 migránshíradóját és az M1 hasonlóan színvonalas műsorát kivéve nem nagyon vannak olyan csatornák és műsorok, amelyek eljutnának a Rogán által agymosásra ítélt szavazókhoz, hiszen a propaganda önmagában nem elegendő, ha annak színvonala már a szavazók számára is szégyenteljes. Márpedig itt erről van szó, és talán ezért néznek ma már többen különböző Youtube-csatornákat, mint azt, ami a tévében ömlik rájuk. Persze ezt a változást érzékelte is a Fidesz, és elképesztő pénzeket kezdett el önteni az online felületeken terjeszthető propaganda gyártására. Kérdés viszont, hogy akkor van-e valódi szükség a Hír TV jellegű propagandára? Pláne szükség van-e egy havi 3 millió forintot kereső főpropagandistára?

A Szalonna egy teljes mértékben civil, független véleményportál. Nem kérünk és nem fogadunk el támogatást senkitől, csak az olvasóinktól. Ha olvasni szeretnél, nem ugrik az arcodba egyetlen reklám sem. Ez csakis úgy lehetséges, ha te fizetsz a munkánkért. Kizárólag ezekből a támogatásokból működik a Szalonna, hónapról hónapra. Ha kiürül a becsületkassza, elfogy a Szalonna. Ne úgy fogd fel, mintha koldusnak adnál, hanem úgy, mintha az újságosnál fizetnél rendszeresen a kedvenc magazinodért.